΄Ενας Νοέμβρης ντυμένος στα μοβ!!!



Γλυκός Νοέμβρης... 


Στον τόπο μου αυτή την εποχή πολλά χωράφια φορούν τα γιορτινά τους και οι οικογένειες στήνουν τη μία γιορτή μετά την άλλη!!!





Το χωριό που έχω την τύχη να διδάσκω φέτος είναι γνωστό και ξακουστό στα πέρατα της οικουμένης!!! Ευλογημένο το άνθος που ανθίζει σε τούτη τη γη, ευλογημένο το χώμα που το μεγαλώνει με υπομονή και σύνεση, ευλογημένα όμως και τα χέρια που το καλλιεργούν και το μαζεύουν!!! Μια μεγάλη γιορτή, φθινοπωρινή ξεκινάει αυτές τις μέρες στον Κρόκο Κοζάνης και όχι μόνο!!! Μικροί και μεγάλοι ξεχύνονται στα χωράφια να μαζέψουν τους πολύτιμους στήμονες αυτού του υπέροχο λουλουδιού. Μέρα δεν πρέπει να χάσουν από τη συγκομιδή, το λουλούδι ανθίζει μία φορά και για πολύ λίγο!!! Η καλλιέργεια του φυτού μπορεί να είναι εύκολη, αλλά η συγκομιδή του είναι εξοντωτική. Περίπου 10.000 άνθρωποι, από τα «κροκοχώρια» της Κοζάνης, ασχολούνται γα 10 ημέρες με τη συλλογή και τον διαχωρισμό του κρόκου. Αν δεν μαζευτεί μέσα σε λίγες ώρες από τη στιγμή που θ' ανθίσει, ο κρόκος μαραίνεται και τα κόκκινα στίγματα χαλάνε. Γι' αυτό, χιλιάδες άνθρωποι σκύβουν για ώρες πάνω από τα φυτά για να προλάβουν να τα μαζέψουν. Η δουλειά ξεκινά με την ανατολή του ήλιου και τελειώνει αργά το βράδυ. Μαζεύονται πρώτα τα λουλούδια και, αφού μεταφερθούν στα σπίτια, ανοίγονται ένα ένα και αφαιρούνται τα στίγματα. Η ξήρανση των στιγμάτων είναι η πιο βασική και λεπτή εργασία και απαιτεί πείρα, προσοχή και τέχνη. Ο κρόκος πρέπει να ξεραθεί φυσιολογικά, προκειμένου να διατηρήσει αναλλοίωτες όλες τις χαρακτηριστικές του ιδιότητες (χρώμα και άρωμα).


Φυσικά η ύπαρξη του φυτού δεν είναι καθόλου τυχαία...
Ο Κρόκος , ήταν φίλος του θεού Ερμή. Μια μέρα και ενώ οι δύο φίλοι έπαιζαν, ο Ερμής χτύπησε κατά λάθος τον Κρόκο στο κεφάλι και τον σκότωσε. Στον τόπο του συμβάντος φύτρωσε ένα λουλούδι. Τρεις σταγόνες από το αίμα του άτυχου νέου που έπεσαν στο κέντρο του λουλουδιού έδωσαν τα στίγματα του φυτού που από τότε πήρε το όνομα κρόκος. 







Οι επιστήμονες έχουν επισημάνει τις φαρμακευτικές δυνατότητες που έχει ο κρόκος, τονίζοντας τις αντιοξειδωτικές και τις αντικαρκινικές του ιδιότητες, την επίδρασή του στα λευχαιμικά κύτταρα, την αντιγηραντική του δράση, τη θετική του επίδραση στη νευροπροστασία και στην καταπολέμηση του άγχους, τη συμβολή του στην ενίσχυση της μάθησης και της μνήμης.

Επιπλέον έχει αντικαταθλιπτικές ιδιότητες, προστατεύει την καρδιά από καρδιαγγειακές ασθένειες,
ενισχύει τη διανοητική λειτουργία και την πνευματική διαύγεια ενώ συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης.


Έχω κι εγώ λίγο κρόκο στο γλαστράκι που μου χάρισε ο μικρός μου Αργυράκος!!!



Το λουλουδάκι του είναι έτοιμο να ξεπεταχτεί...!!!



Ο τόπος μας  είναι ιερός κι ευλογημένος απ' άκρη σ' άκρη! Δεν πρέπει να είμαστε αγνώμονες για όσα τόσο απλόχερα μας χαρίζει!  Και πού ξέρετε, αν τα χρησιμοποιήσουμε με έξυπνο τρόπο ίσως βρούμε την άκρη και βγούμε κερδισμένοι τελικά!!!! 

Καλή δύναμη και καλό μήνα σε όλους!!!!







CONVERSATION

34 Σχολια:

  1. Kαλο μηνα Κικη!Αγαπημενο μου μπαχαρικο ο κροκος!Φιλια Αναστασια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Happy November, sweet friend!!!!
    I loved this post and getting to know more about saffron... And I so love your words and your positive attitude! Have a wonderful month filled with happiness and love! Polla filia!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό μήνα γλυκό μου κοριτσάκι!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ναί είναι ευλογημένος ο τόπος μας Κική μου!... γνωρίζω για τις ιδιότητες του κρόκου και τον χρησιμοποιώ...Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το γνωρίζω το χωριό και το λουλούδι είναι υπέροχο!! Καλό μήνα με υγεία πάνω απ'όλα Κική μου..
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΙΚΗ ΜΟΥ!!!!!!!!!!!!!ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΦΩΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΡΟΚΟΥΣ ΟΝΕΙΡΟ!!!!!
    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχο θέαμα! Ένα ολάνθιστο χωράφι με αυτό το πολύτιμο φυτό.
    Καλό μήνα και καλή σοδειά να έχουν εκεί.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλό μήνα Κική μου!!!!φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θαυμάσια η ανάρτησή σου!!!
    Αμέτρητα φιλάκια!!!
    Καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χρόνια πολλά στον Αργυράκο που σου έφερε το γλαστράκι. Πρέπει να σε αγαπάει πολύ.
    Τυχερός ο μαθητούλης και η δασκάλα του φυσικά.
    Καλό μήνα Κική με το υπέροχο και εκπαιδευτικό σου post.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλό μήνα, όμορφο και χρωματιστό όπως οι πανέμορφες φωτογραφίες
    των χωραφιών του κρόκου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αθάνατη Ελληνική γή..!!!!!τι μας μάθαμε μεσα από εδώ Κική μου!!! μας έκανες και εμάς μαθητές σου... να εισαι καλά .. σε ευχαριστούμε...ο κρόκος ξακουστός σε όλο τον κόσμο...καλή σχολική χρονια ..Κική μου εστω και καθηστερημενα...να έχεις ενα ομορφο μηνα...φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλό μήνα, υπέροχη εικόνα ενα μωβ χωράφι. Θα ήθελα να ήμουν εκεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλησπέρα και καλό μήνα!!!
    τι όμορφες εικόνες!!αγαπημένο μου χρώμα το μωβ:)
    όσον αφορά τον κρόκο κοζάνης,δεν έχει τύχει να δοκιμάσω αλλά έχω ακούσει πολλά καλά λόγια!
    να είσαι πάντα καλά και να σε χαίρονται οι τυχεροί μαθητές σου!!
    φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπέροχος ο κρόκος και το πανάκριβο και ονομαστό σαφράν, όσο για το χρώμα είναι από τα αγαπημένα μου! Νά έχεις έναν καλό μήνα Κικίτσα μου! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτός ο Νοέμβρης...μόνο γλυκός δεν μου είναι...
    Καλός εύχομαι για όλους μας Κικίτσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τα άνθη του κρόκου είναι μαγικά!
    Πριν χρόνια είχα βρεθεί στα μέρη σας και το θέαμα ήταν εκπληκτικό. Το θυμάμαι σαν όνειρο, όπως και τα απέραντα χωράφια με ηλιοτρόπια που είδαμε πρόπερσι στα μέρη της Θράκης.
    Όσο για τους στήμονες του, θαύμα της φύσης και του Θεού που τον έπλασε.
    Καλό μήνα να έχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΙΚΙΤΣΑ ΜΟΥ!!!!!!
    ΩΡΑΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕΣ!!!!!!
    ΕΧΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΔΥΣΤΥΧΩΣ!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κική μου γλυκούλα μου , πόσο όμορφα μας τα παρουσιάζεις!!!Είναι το αγαπημένο μου λουλούδι!!Ευαίσθητο, πανέμορφο , ιαματικό, και κρατάει τόσο λίγο!!Σ'ευχαριστώ μωρό μου όμορφο!!!φιλάκια πολλλά και καλό σου μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Απίθανος ο κρόκος ! Και το χρώμα του και η γεύση του!
    Γλυκειά μου Κική, καλό μήνα !
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλό μήνα να έχεις κορίτσι μου,όμορφο και γλυκό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΙΚΙΤΣΑ ΜΟΥ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλο μηνα μπουμπουκα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Είσαι πολύ τυχερή που ζεις σε έναν τόσο όμορφο τόπο!
    Η πρώτη φωτό είναι όλα τα λεφτά!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλό μήνα Κική !!
    Για τον κρόκο έχω ακούσει τόσα καλά !!
    Πανέμορφο μικρό λουλουδάκι με τόσο μεγάλες ευεργετικές ιδιότητες !!
    Ευλογημένος ο τόπος που ανθίζει, τυχεροί οι κάτοικοι που έχουν σπαρμένα τέτοια ανθάκια στα χωράφια τους,
    όλοι τους και συ που απολαμβάνετε την ομορφιά της μωβ λουλουδοθάλασσας !!
    Πολλούς χαιρετισμούς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ¸.•°✿⊱╮
    °✿ Olá, amiga!

    Belas flores.
    Ótimo mês de novembro para você.

    Bom fim de semana!
    Beijinhos do Brasil.°✿
    ♫•*¨*•.¸¸✿✿¸¸.•*¨*•♫

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλησπέρα Κική!Καλό μήνα!Πράγματι ευλογημένος τόπος!Τόν κρόκο τόν χρησιμοποιώ πολύ στήν μαγειρική καί γνωρίζω τίς ιδιότητές του!Νάσαι καλά!Καλό Σ/Κ!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πω πω, δεν ήξερα πώς γίνεται η συγκομιδή του κρόκου..... Φοβερά κοπιαστικό λόγω του χρόνου που πιέζει! Ωραία ανάρτηση Κικίτσα....
    Να έχεις ένα υπέροχο μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Κική μου η ανάρτησή σου αυτή είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ!!!!!
    Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ!!! Δεν ήξερα τίποτα απ' όλα αυτά που τόσο απλόχερα μοιράστηκες μαζί μας. Κάλυψες το θέμα από όλες του τις πλευρές. Πολύ την ευχαριστήθηκα, πραγματικά. Σε ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου.
    Σου εύχομαι Κική μου να έχεις μια όμορφη Κυριακή, και μια ακόμη πιο όμορφη εβδομάδα!!!
    Με την αγάπη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ωραίο Κική το αφιέρωμα σου στον κρόκο Κοζάνης!
    Σε ευχαριστούμε πολύ !
    Καλό υπόλοιπο Κυριακής και Καλή Εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Αγαπημενος μηνας ο Νοεμβριος !!!
    Αλλα οταν ανθιζει αυτο το πανεμορφο φυτο αλλα γινονται πολυ ομορφα στην φυση!!!!

    φιλια Κατερινακι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Τί γλυκό κορίτσι που είσαι !!! Τυχερά τα μαθητούδια σου και όσοι είναι κοντά σου !!! Να είσαι πάντα καλά κοριτσάκι μας και να μας ομορφαίνεις την γειτονιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Μα τι ομορφιές!!!!θαυματουργό λουλούδι ο κρόκος!!!!εχει και εδω λιγα λουλουδάκια που τα μαζευουμε και φτιαχνουμε γλυκο κεικ!!!με υπέροχο χρωμα κοκκινοκιτρινο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υour comments make me happy!!